Lavinya.Net Web Günlüğü - Blog
Web teknolojileri ve haberleri, kültür-sanat, edebiyat ve toplum kategorileri altında kişisel görüş, makale ve bilgilerin aktarıldığı web günlüğü.

Lavinya.Net blog/web günlüğü bölümü

Ağustos 10th, 2007

Akciğer Kanseri Riski Azaltmak

Diger Kategorisinde bugfixed tarafından
Bu Yazıyı Paylaşın

Sigara bağımlıları ve bir türlü sigarayı bırakamayanlar için kanserden korunmanın yolları.
No Smoke - Sigaraya Hayır

İngiltere’de yayın yapan Men’s Health dergisi bu ayki sayısında akciğer kanseriyle savaşmanın yollarını yazdılar.

Birçok araştırmalar sonucu oluşmuş analize göre yine de en etkili çözüm tabiki sigayarı bırakmaktır…

%8 Günde bir tane elma yemek
Elmanın zengin antioksidan içeriği kanserli hücrelerin büyümesini engelliyor. Elma, özellikle akciğer kanseri üzerinde etkili olmaktadır.
%15 Kırmızı şarap içmek
İspanya’daki Santiago Üniversitesi’nin araştırması günde bir kadeh kırmızı şarap içmenin, tümörün büyümesini önlediğini gösterdi. Bu etki kırmızı şaraptaki resveratrol maddesine bağlandı. Beyaz şarap ve biradan böyle bir sonuç alınamadı.
%16 Düzenli kontrole girmek
Akciğer kanseri erken teşhis edildiğinde 10 yıl daha yaşama ihtimaliniz yüzde 92, tamamen iyileşme olasılığınız ise yüzde 16.
%24 Su teresi yemek
Çok lezzetli olmayabilir ama su teresi, akciğer kanserine karşı en önemli silahlarınızdan biri… Araştırmaya göre içindeki glukosinolat isimli kimyasallar sigara dumanı ve hava kirliliğinin ciğerlere tutunmasını engelliyor. Haftada 2 tabak yenmesi tavsiye ediliyor.
%30 Elektrik tellerinden uzak yaşamak
Yüksek voltajlı elektrik tellerine 500 metre ya da daha yakın mesafede yaşayan kişilerin akciğer kanseri riski yüzde 30 artıyor. Uzmanlara göre bu kablolar, otomobil egzozundan çıkan partiküllere elektrik yükleyerek vücuda girmelerini kolaylaştırmaktadır
%35 Egzersiz yapmak
Haftada 4 kez orta yoğunlukta egzersiz yapmak kanser riskini yüzde 35 düşürüyor. Vücudun hareketlenmesi, akciğerlerdeki kansorejen madde yoğunluğunu azaltmaktadır.
%46 Baklagil tüketmek
Soya fasulyesi ve baklagilleri daha fazla tüketmek, akciğer kanseri riskini neredeyse yarı yarıya azıltıyor. Bu besinlerin içinde kansere karşı etkili fayto-östrojen kimyasallarından bol miktarda bulmaktadır.
%48 Deniz mahsüllerinden yemek
Selenyum minerali, kanserin en büyük düşmanı! Günde 3 Brezilya fıstığı yemek, bunu bulmakta zorlanıyorsanız düzenli olarak ciğer, böbrek ve deniz mahsulleri tüketmek riski yüzde 48 azaltmaktadır.
%50 Hergün Aspirin içmek
Amerikalı uzmanlara göre, her gün bir Asprin içmek vücut içindeki iltihaplanmayı azaltarak akciğer kanserine karşı etkili oluyor.
%72 Yeşil sebze yemek
Lahana, karnabalar, ıspanak gibi sebzeleri düzenli olarak tüketmek kanser riskinizi yüzde 72 azaltabilir. Bu sebzeler kanserle savaşan antioksidanlar açısından çok zengin.
%95 Sigarayı bırakmak
Elbette akciğerleriniz için yapabileceğiniz en iyi şey sigarayı bırakmak. Üstelik bunu yapmak için hiçbir zaman geç değil! 35 yaşından önce sigarayı bırakanların akciğer kanseri riski, hiç içmemiş kişilerle aynı oluyor.

Bu yazı 10 Ağustos 2007, 11:37 tarihinde yayınlandı. Bu yazıya yapılacak yorumlardan haberdar olmak için RSS 2.0 beslemesini kullanabilirsiniz. Yorum yapabilirsiniz, veya kendi sitenizden geri izleme yapabilirsiniz.

1 Yorum

  1. Ece yazdı:

    Yararlı bilgiler için teşekkürler. Fakat en güzeli listede de görüldüğü gibi bırakmak.

    Ağustos 22nd, 2007 at 14:49

Bir yorum bırak

(Bu sitede inceleme/onaylama sistemi vardır. Yani mesajlarınız kurallara uygun, Türkçe yazım kurallarına uygun, konu ile alakalı, rencide edici olmayan vb. mesajlar yöneticiler tarafından incelenir uygun ise onaylanır, ondan sonra sitede görüntülenir. Görüntülenme ise 2 dakika ile 48 saat arası değişmektedir. Yukarıdakilerin tersi durumunda mesajınız direkt silinir. Sitede görüntülenmez. Bilgilerinize..)

ş ı ğ ç ö ü â û (boşluk)

Popular Tags ( Popüler Etiketler )

Kapat
E-posta ile paylaş